کد خبر : 13051 تاریخ انتشار : 1395/08/03 - 14:36 تعداد بازدید : 257
به گزارش ايفدونا - Ifdona ،

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا ودارو خراسان شمالی دکتر سید علی وکیلی معاون غذا و دارو در این خصوص بیان کرد: یکی از شایع ترین علت بروز مسمومیت در جهان مسمومیت دارویی است. مسمومیت دارویی در بالغین اغلب به طور عمدی است و بیشتر به منظور اقدام به خودکشی یا در اثر مصرف دارو ها با میزان بالا ایجاد می شود. اما در کودکان اینطور نیست چرا که در کودکان دارو هایی از قبیل آسپرین و ایبو پروفن به علت طعم و رنگ خاصی دارند برای کودکان جالب بوده بنابر این اقدام به خوردن این دارو ها می کنند.

دکتر وکیلی افزود: سالمندان نیز ممکن است به دلیل تشابه ظاهری شکل و رنگ دارو ها، ابتلا به فراموشی، عدم اطلاع از نام دارو ها، بیسوادی یا کم سوادی یا خوانا نبودن مقادیر مصرفی دارو مندرج روی جلد داروی خود را به اشتباه یا به طور تکراری مصرف کنند به همین دلیل باید به نحوه مصرف دارو افراد مسن خانواده نظارت نمود.

دکتر وکیلی در پایان گفت: در مسمومیت دارویی تشخیص نوع داروی مصرفی بسیار مهم است گاهی اوقات دوز ایجاد کننده مسمومیت برخی دارو ها نسبت به مقدار دوز درمانی بسیار به هم نزدیک هستند. تشخیص نوع داروی مصرفی به کادر پزشکی جهت انجام اقدامات درمانی و تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با مسمومیت بسیار کمک می کند.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه